Torre del Delme (o de Guardiola)

Carrer de Riudoms, 8-10

L'actual torre va ser construïda en el segle XVI, però la seva estructura és molt més antiga, dels temps que era utilitzada per recaptar els impostos de la mitra. Juntament amb altres tres torres, conformaven ara fa 800 anys, l'inici d'un recinte protegit per la naixent població de poc més de dues dotzenes de focs. Els magnífics finestrals amb motllures decoratives, impròpies de l'edat mitjana, són obertures fetes al segle XVI i permeteren millorar les condicions d'habitabilitat, més adients per a l'època.

• L'Ajuntament confecciona un cens per preservar les torres de defensa. El Pont de fusta: revista de Vila-seca i de Salou, 1991, núm.147, p. 14.
  • ALOGUÍN i PALLACH, Ramon. Guia de fortificacions de Tarragona. Tarragona: Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya, Demarcació de Tarragona: JTFM Associats, 1998. p. 122-124. ISBN 84-7320-071-3.
  • Dossier Torres de defensa de Vila-seca: [diversos articles]. 1989-1996. 1 v.
  • LIAÑO MARTÍNEZ, Emma. Vila-seca i Salou: el seu passat monumental. Vila-seca-Salou: Agrupació Cultural de Vila-seca i Salou, DL 1984. (Monografies de Vila-seca i Salou ; 9). ISBN 84-398-1764-9.
  • Torres de defensa. Vila-seca: l'Ajuntament, cop. 1991.