El Campanar o Torre de les Campanes

Es té constància que l’any 1605, ja es treballava en la construcció de la “Torre de les Campanes”. Tretze anys després, el 1618, la torre es va considerar finalitzada. El 3 de febrer es feia capitulació per tal d’incorporar-hi una campana de dotze quintars de pes, encàrrec que va rebre Sebastià Rossell, un campaner de l’altra banda dels Pirineus amb el compromís que fos lliurada en un termini de 5 mesos. Tots els habitants de la vila, de qualsevol edat, condició i sexe, van haver d'aportar la quantitat de 2 rals.

• L'Ajuntament confecciona un cens per preservar les torres de defensa. El Pont de fusta: revista de Vila-seca i de Salou, 1991, núm.147, p. 14.
  • ALOGUÍN i PALLACH, Ramon. Guia de fortificacions de Tarragona. Tarragona: Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya, Demarcació de Tarragona: JTFM Associats, 1998. p. 122-124. ISBN 84-7320-071-3
  • LIAÑO MARTÍNEZ, Emma. Vila-seca i Salou: el seu passat monumental. Vila-seca-Salou: Agrupació Cultural de Vila-seca i Salou, DL 1984. (Monografies de Vila-seca i Salou ; 9). ISBN 84-398-1764-9
  • Torres de defensa. Vila-seca: l'Ajuntament, cop. 1991
  • Dossier Torres de defensa de Vila-seca: [diversos articles]. 1989-1996. 1 v.