Escola La Plana: 40 anys

L’Escola La Plana ha estat i és una escola molt integrada a la vida i al desenvolupament del barri i ha sofert al llarg d’aquests anys nombroses millores que fan que avui puguem dir que té unes instal·lacions i uns recursos òptims per una educació de qualitat. Tot això és gràcies a l’esforç dels educadors, dels equips directius, de les AMPES i del suport que sempre ha donat l’Ajuntament de Vila-seca.

L’Escola La Plana passa a ser una escola independent l’any 1981, ja que fins llavors només hi havia unes aules habilitades que depenien de l’Escola Torroja i Miret de Vila-seca. L’Escola estava ubicada en l’edifici on avui hi ha el centre cívic. Tenia moltes limitacions: el pati es feia al carrer i en un petit parc del costat, les aules d’infantil i l’aula taller eren en altres edificis del mateix carrer.

Inicialment l’Escola era coneguda com Escola Sant Joan, però al passar a independitzar-se ben aviat va canviar de nom a Escola La Plana.

El curs 1983/84 es va iniciar el programa d’aules taller dins de l’àmbit del conveni d’Educació compensatòria entre el MEC i les CCAA. Va ser molt important l’aula taller per proporcionar als alumnes les majors possibilitats de desenvolupament de llurs capacitats individuals i d’integració social. Van assistir a part dels nens de l’Escola, nois de 15 a 18 anys que no seguien cap estudi i així van poder realitzar una formació més pràctica i manipulativa.

L’Escola estava molt integrada a la vida del barri i va promoure les primeres Jornades culturals, durant el mateix curs, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-seca, Diputació i altres institucions. Entre les activitats cal destacar els primers Jocs Florals, murals a l’exterior de l’Escola i xerrades sobre la higiene, la lectura i els Castells.

Els Jocs Florals han estat un referent de l’ Escola i s’han pogut celebrar cada dos anys. L’any 1988 és publica el llibre de poemes “Algo queda” amb poemes de nens i nenes i simpatitzants del barri, amb la col·laboració del Departament de Cultura de La Generalitat, l’Ajuntament de Vila-seca i l’AMPA.

Es va habilitar una aula per a la biblioteca impulsada per la mestra Maricarmen Rodríguez que va començar amb un catàleg de 42 llibres que aviat es van anar incrementant amb diferents ajudes del Ministeri d’Educació. Funcionava molt bé i estava oberta al barri.

Es fa el trasllat al nou edifici de l’Escola al febrer de l’any 1991, alumnes, mestres i pares van ajudar a realitzar el trasllat del mobiliari a la tant esperada i merescuda nova Escola amb un disseny molt avantguardista. Durant el mes de juny es va fer l’inauguració oficial pel llavors president Jordi Pujol que va compartir una paella popular amb la comunitat educativa i tot el barri de La Plana.

El gener de l’any 1992 surt el núm. 0 de la revista escolar La motxil·la que ens ha acompanyat al llarg dels anys amb els treballs, vivències, experiències, festes, opinions i il·lusions de la nostra comunitat educativa.

L’any 2002 es celebra el 50 aniversari del barri de La Plana amb molta implicació de l’Escola que participa amb una pintada mural a la plaça de l’Església i amb una auca entre d’altres activitats.

El 30 de novembre de 2006 s’inicien els actes de la celebració del 25 aniversari de l’Escola amb el destapament d’ una placa commemorativa pel Sr. Alcalde Josep Poblet, amb una exposició fotogràfica i una audició coral per alumnes de l’Escola.

Amb l’ajuda del programa de biblioteques escolars PUNTEDU i la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-seca és remodela la biblioteca escolar amb la compra de mobiliari, ordinadors i renovació de catàleg. La inauguració oficial de la nostra “Bibliogina” és fa el dia 27 d’abril de 2012, amb l’assistència de la Directora dels SSTT Sra. Àngels González, la regidora d’Educació Àngels Ponce entre d’altres autoritats.

L’Escola guanya el segon premi del concurs de contes Consum que té com a objectiu fomentar bons hàbits de consum i de desenvolupament sostenible per mitjà dels contes i la creativitat: el curs 2005-2006.

El curs 2017-2018 l’Escola guanya el concurs el Gust per la lectura per haver fomentat entre l’alumnat de 5è i 6è el coneixement de les faules d’Hisop, a partir del qual els infants van fer un treball. Els 500€ del premi es van gastar en libres a la setmana del Llibre en català.

El primer director de l’Escola va ser Miquel Blanch Ventura, li han seguit Milagros De Pablo Martínez, Laura Tassier Val i Carme Cruz Sánchez i en l’actualitat és directora Mª Teresa Sabaté Sabaté.

Text: Escola La Plana

Recull de premsa

Escola Sant Joan de La Plana

Recull de premsa: 1989-1998.

Enllaç