Jordi Sarrà i Rabascall

(Vila-seca, 1935 - Reus, 1990)

Pintor

signatura

Neix a Vila-seca el 13 de juny de 1935.

L'any 1944 rep les primeres lliçons de dibuix de l'escultor vila-secà Joan Salvadó i Voltes. La seva formació artística continua a partir de l'any 1950 amb l'escultor reusenc Modest Gené.

Als setze anys, es trasllada a Barcelona per entrar a l'Escola Sant Jordi al costat del professor Soriano Montagut. En el seu retorn a Tarragona estudia a l'Escola d'Art de la Diputació, on és alumne d'Antoni Gonzalo Lindín i Lluís M. Saumells.

L'any 1954, amb dinou anys, realitza la primera exposició a Tarragona i els anys posteriors a Reus i a Barcelona.

Viatja a París per primera vegada l'any 1960, on respira l'ambient del "fauvisme" i l'impressionisme, els dos estils més influents en tota la seva obra. En aquesta ciutat coneix la vídua del pintor impressionista Maurice Utrillo, qui l'introdueix dins els cercles parisencs, on coneix moltíssimes personalitats del món de la pintura, entre ells, Picabia, Picasso i Dalí.

Retorna a Tarragona i poc temps després, l'any 1968, aconsegueix el Premi Provincial Medalla Tapiró de plata, de la Diputació de Tarragona. Jordi Sarrà es va dedicar únicament al seu treball pictòric i va realitzar diverses exposicions en sales privades d'entre les quals destaquen: sala Lleonart de Barcelona, sala Crecelius de Tarragona, Museu Municipal de Mataró, sala Naharro de Saragossa, galeria Pasqual Fort de Tarragona, galeria Anquin's de Reus, sala d'Art Canuda de Barcelona, sala Sant Roc de Valls i sala Tavern de Barcelona. L'any 1989 exposa a la Biblioteca de Vila-seca en homenatge al seu primer mestre i amic Joan Salvadó i Voltes.

Mor a Reus el 28 de març de 1990.

ampliar