Andreu Faro Lalanne

(Salas de los Infantes, 1965)

Dibuixant

Nascut a Salas de los Infantes (Burgos) l’any 1965, viu i treballa a Vila-seca. Comença la seva carrera com a dibuixant a la revista local El Pont de fusta. En aquesta mateixa època funda amb altres dibuixants el col·lectiu Cul Actiu, editant la revista Sopes d’all.

En acabar els estudis de química l’any 1990 entra al Nou Diari com a humorista de contraportada. Des de l'any 1997 és el dibuixant de l’acudit en el Diari de Tarragona. També col·labora durant diversos anys en els setmanaris Clàxon i Espais 7 i en els diaris La Mañana, El Segre i La Vanguardia.

Ha col·laborat en diferents portals d’humor gràfic com Humoralia orgàsmica i Afectos colaterales i ha il·lustrat diversos llibres de contes.

L’any 2002 va rebre la Petxina Daurada, distinció del Col·legi de Periodistes de Tarragona a aquells professionals que han destacat especialment en el desenvolupament de la seva tasca. El mateix any inicia la seva col·laboració amb el periodista vila-secà Xavier Graset i publiquen junts el llibres Tanta tinta tonta, Tanta tinta t’unta i Aznarografía.

La tardor de l’any 2003 s’emet per primer cop a MésTV la primera tira de dibuixos animats amb els personatges Beto i Bombeta (habituals del comentari petitó als acudits de Faro).

L’any 2004 comença a col·laborar en la revista de còmics Míster K, editada pel grup El Jueves. Continua la seva tasca amb el dibuix d'animació i prepara per a Reus TV la sèrie setmanal sobre medi ambient Plim i Cutxinel·lo.

En col·laboració amb:

• ANTON CLAVÉ, Salvador. Història de Vila-seca. Vila-seca: l'Ajuntament, 1991.
  • BRUNET i LAS, Àngel-O. Terratarragona i l'univers i altres contes. Valls: Cossetània, 2001. (La Baldufa ; 2).
  • GRASET, X. Tanta tinta tonta. Cossetània, 2002. Valls: Cossetània, 2002. 95 p. ; 23 cm. (Tinta tonta ; 1).
  • GRASET, X. Tanta tinta t'unta. Valls: Cossetània, 2003. 96 p. ; 23 cm. (Tinta tonta ; 2).
  • HERNÁNDEZ BECERRA, G. Anuario 2003: el año que cambió nuestras vidas. Tarragona: Diari de Tarragona, 2004.
  • MELERO DOMÈNECH, David. La Mare de Déu de la Pineda. Vila-seca: Ajuntament, 2013. 18 p. ; 30 cm.
  • RUMBO i SOLER, Albert. L'imaginari popular en la llegenda del rescat de les cent donzelles. Tarragona: El Mèdol, 2002. (L'agulla. Sèrie Gran ; 16).
  • El Jovent de Vila-seca es mou. [Entrevista a Isidro Campo, membre del col·lectiu Fartets i informació sobre el manifest pro-Andreu Faro] . Pont de fusta : revista de Vila-seca i de Salou, 1997, núm. 214, p.11-12

Obra

Any 1990