Els llocs
Edificis i elements singulars

Santuari de la Mare de Déu de La Pineda

El santuari de la Mare de Déu de La Pineda, situat a uns 300 metres al nord de la cruïlla entre l'autovia de Salou - Tarragona i la carretera de La Pineda en direcció a Vila-seca, va ser erigit cap a la segona meitat del segle XIII. L'any 1708, el senyor de La Pineda i sagristà major de la catedral, Joan Martí i Perelló, va donar permís a les autoritats de Vila-seca per a restaurar i engrandir el santuari. Les obres es van realitzar entre els anys 1712 i 1758. Els elements més importants conservats són: la imatge de la Mare de Déu, baix relleu en una placa de pedra, atribuïda a la segona meitat del segle XIV, i la torre medieval de defensa. Actualment és un santuari, però en altres temps fou església i parròquia de l'antic territori de La Pineda.