Coral Nova Unió

La coral nasqué l'any 1972 com una secció de l'Agrupació Cultural de Vila-seca, a partir de la iniciativa d'antics cantaires del Cor La Unió, fundat vora el 1865.

Des d'aleshores, per la coral hi han passat nombrosos cantaires i ha realitzat concerts i gires per Catalunya, la resta de l'Estat Espanyol, Andorra, Àustria, Itàlia, França i Portugal.

La coral realitza concerts tradicionals com el de Sant Esteve i el de final de curs, al juny, que actualment es realitzen a l'Auditori Josep Carreras de Vila-seca, tot i que en un principi es feien a l'Església Parroquial de Sant Esteve. Altres actuacions que ve fent des de fa anys és la cantada a la Missa Major de Sant Antoni de Vila-seca, la col·laboració cantant al concert de la Lliga contra el Càncer que es fa a la nostra població i la processó del Sant Enterrament, el divendres Sant a Tarragona.

El repertori que la Coral Nova Unió interpreta és molt divers: des de la música tradicional a la sacra, passant per arranjaments per a coral de peces clàssiques i composicions d'autors contemporanis. Cal destacar que en el 25è aniversari de la coral es va cantar el Te Deum de Charpentier, acompanyada per orquestra i solistes; el 30è aniversari, el Gloria, d'A. Vivaldi, acompanyats d'orquestra i solistes. Al concert de Sant Esteve participa amb la coral d'Orquestra Handel del Conservatori amb el seu director Rafel Fabregat. A l'últim concert es va interpretar el Credo de Vivaldi. La coral va gravar un casset el 1995 i va cantar a la Missa de TV2 el 1997. Per la Mercè de 1998 el cor d'homes de Clavé enregistrà un CD, on els de la coral interpretaren dues cançons junt amb els de Valls. El concert va ser emès pel canal 33 de Televisió de Catalunya. El 2004, la coral gravà una interpretació del Virolai, que formà part d'un CD anomenat "Els virolais" dels Cors de Clavé.

Els presidents fins a dia d'avui han estat, per aquest ordre: Josep Anton Ràfols Martí, Josep M. Boquera Rosselló, Josep M. Rovira Porqueras, Antoni Mas Castelltort, Josep M. Boquera Rosselló (repetí càrrec), Agnès Vallverdú Robert, Joan Mariné Rebull i l'actual, Josep M. Ferrando Solé.

Els directors de la Coral Nova Unió fins avui han estat els següents, per ordre: Àngel Recasens Galbas, Josep M. Gomis Barberà, Robert Sarmiento Español, Sílvia Gil-Pérez García, Núria Cunillera Salas, Violant Sarrà Caparracena, Robert Sarmiento Español (repetí càrrec), Carolina Morales Vallejo i l'actual, David Molina Font.

Al 2010 la Coral està formada per una cinquantena de cantaires, homes i dones de totes les edats, i segueix sent una de les seccions de l'Agrupació Cultural.

La coral és una família que a banda de cantar, surt de viatge i organitza caps de setmana cantant, i també es troba per dinar, com les típiques arrossades. Assaja dos cops per setmana i continua realitzant les seves activitats amb la il·lusió del primer dia.

Text: Anna Ma. Rom
Fotografies: Coral Nova Unió
Maig 2010

Concert de Sant Esteve (2013)