Cor de cambra femení Scherzo

El Cor de cambra femení Scherzo va ser creat l'any 1989 per un grup de 12 dones, cantaires totes elles del Cor Sant Esteve. El nom del grup, Scherzo (terme musical que fa referència a un matís d'expressió: juganer), sorgeix de la partitura Scherzo sulle vocalle.

Al llarg dels més de 20 anys d'història, el Cor Scherzo ha estat dirigit per la Sílvia Gil-Pérez (1989-2003) i l'Alan Branch (2003-) i han actuat a llocs com: el Palau de la Generalitat de Catalunya, el Palau de la Música Catalana, la Cartoixa d'Escala Dei, el Castell d'Escornalbou, la Catedral de Tarragona, el Teatre Fortuny, el Teatre Bartrina, el Teatre Metropol, i la Basílica de Sant Pere del Vaticà, entre d'altres.

Ha participat en diversos festivals, cicles de música, trobades corals, concerts benèfics, homenatges, inauguracions de llocs emblemàtics, aniversaris de grups corals, produccions orquestrals i concursos.

Han enregistrat els cd's:

• Cançó de finestra (1999)
  • Scherzo (2009)

El record...

Vint anys de la meva vida, vint anys cantant, vint anys d’enriquiment personal i d’experiències que sense el grup no hagueren estat possibles. Així és el recull d’aquests VINT ANYS DE CANÇONS del Cor de Cambra Femení Scherzo. Una petita aportació a la història cultural i musical de Vila-seca. Una historia que sorgeix l’any 1989 quan un grup d’amigues van tenir la iniciativa de crear un Cor, el qual ha sabut mantenir-se en el temps, i ha crescut en tots els sentits arribant a tocar la glòria amb els guardons a nivell internacional. Dins de les seves 52 pàgines s’explica com es va crear el grup, es detallen totes les actuacions i concerts que s’han realitzat fins a l’any 2009, es recopilen dades, llocs i es tenen molt en compte les persones que d’alguna manera o una altra han deixat la seva empremta en els projectes que el grup es va proposar. Desitjo que aquest llibre també sigui una mena d’agraïment a tots aquells que ens han seguit i que han col·laborat amb nosaltres. Crec que aquest llibre ja es va forjar en el moment que va néixer el Cor. Per iniciativa pròpia, vaig començar a anotar dades dels concerts que fèiem, a escriure les petites anècdotes que succeïen i també a recollir els programes de mà i els retalls de premsa. Tot aquest treball previ i tota aquesta informació han estat de gran utilitat alhora d’escriure’l. He d’agrair al Cor per confiar-me aquesta tasca i he estat orgullosa de poder explicar aquesta petita història de primera mà, ja que, com a cantaire, he viscut totes aquestes experiències que es relaten. Quan miro endarrere puc dir que hem dut el nom de Vila-seca per arreu del món amb satisfacció i que hem pogut gaudir de l’art de forma plena. Creant art per a tots els que estimen la música i a més a més, en llocs fantàstics i emblemàtics. Gràcies SCHERZO per regalar-me moments i vivències meravelloses.

Rosa Maria Gual, membre del cor

Vídeo commemoratiu del 20è aniversari